Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Krásná

"Už jsem ho týden neviděla a moc se mi po něm stýská. Opravdu ti nevadí, že se s tebou nebudu procházet po městě a místo toho k němu pojedu na návštěvu?", ptala se mě celá rozechvělá možná kvůli lehkému mrazíku, který zahalil město, možná vyhlídkou společně stráveného času v blízkosti někoho jí tak drahého.

Vypadala překrásně. Myslím, že jí to moc sluší. Usmívá se daleko častěji a krásně červená, nádech červené jí vejde do tváří pokaždé, když řekne jeho jméno nebo vypráví, co všechno spolu zažili. Je tak šťastná.

"Ne, opravdu mi to nevadí." Copak jiného bych ti mohla říct, cvrčku. Neumím ti lhát a ani nemám důvod, protože pro mě naše přátelství moc znamená. "Zabavím se sama, vždyť víš přece, že si sama vystačím", plácla jsem s usměvem a pohladila ji po vlasech. Ona se na mě usmála a objala a to pro tuto chvíli znamenalo, že mi rozumí. Nastoupila do autobusu, který ji již za půl minuty odvážel na druhou stranu města.  A já se vydala na toulky do parku.

Opravdu, asi je to nějak divné. Třeba když se mě babička zeptá:" A copak chlapec, jak se mu vede?" No, přátel mám pár i mezi kluky, ale nepřemýšlím o nich jako o objektech něčeho vážného. Pak zklamaně dodá:" No nemusíš být smutná, On se přece najde." A mě se chce v tu chvíli vážně hodně smát, protože to vůbec nevidím jako tragédii, kvůli které by se měl zastavit svět.

Nikdy mě nijak zvlášť nebavily přeslazené romantické filmy, přestože byly zřejmě natočeny pro lidi, kteří jsou sami a touží potkat svého "prince na bílém koni". Můžete přečíst stovky knih a prožívat lásky cizích,  chodit po klubech nebo dát na seznamky. Nikde to ale není jako v životě. V životě to bolí mnohem víc, než v kteréholi knize. V knize stačí otočit stránku a děj se posune vstříc zdárnému konci, protože on si ji stejně vezme a to i navzdory mnoha nepřátelům. Život ale už natolik čestný být nemusí.

"Byli jsme dva a měli jen jedno srdce," řekl kdysi Villon. Nevím, možná je moje skepse zbytečná. Třeba dělám chybu, možná ne, kdo ví. Přeji každému štěstí. I ve Zkrocení zlé ženy došlo přece všechno ke šťastnému konci. Zatím sama, co bude, nikdo netuší. A ty, můj cvrčku, snad budeš tak překrásná i dál. Snad...

Autor: Jana Havierová | pondělí 23.11.2009 8:21 | karma článku: 7,47 | přečteno: 943x
  • Další články autora

Jana Havierová

Návrat do dětských let, část 1

A je to opět tady. Jelikož jsem studentka pedagogické školy, patří do náplně osnov i čtrnáctidenní praxe. Loni to byla škola mateřská a tentokrát druhý stupeň na škole základní. Mohlo by se zdát, že tento fakt sám o sobě zacloumá mou psychikou, opak je ale pravdou. Asi se tak projevují mé sklony k masochismu, já se kupodivu těším. Tedy těšila, právě teď mám první týden za sebou a mohlo by se říct, že to byl ten jednodušší týden složený pouze z poslouchání a sledování. Ale ani ten příští týden nehodlám promarnit a rozhodně se pokusím ze sebe dostat všechno, co ve mně doteď dřímá. Nahrává mi totiž pár příjemných okolností.

5.2.2010 v 20:05 | Karma: 6,56 | Přečteno: 755x | Diskuse| Ostatní

Jana Havierová

Noc princezen

"Maturitní ples je jen jednou za život", řekls jednou a měl jsi pravdu. Já bych dodala:"nezapomenu."

31.1.2010 v 15:52 | Karma: 7,42 | Přečteno: 856x | Diskuse| Ostatní

Jana Havierová

V každém věku

Bylo šedivé ráno, ze střech se snášely chomáčky zbloudilých vloček a zaplétaly se kolemjdoucím do vlasů. Paní Zima se studenými rty tiskla k tvářím až byly narůžovělé. Každý spěchal do tepla a tak jsem zavítala po dlouhé době do cukrárny, vstříc vzpomínkám a sladkému potěšení.

27.1.2010 v 18:55 | Karma: 8,46 | Přečteno: 693x | Diskuse| Ostatní

Jana Havierová

Stalo se jednoho dne

Opět se blíží ta vytoužená chvíle mnoha malých dětí. Vánoce jsou tady a to znamená, že chvíle strojení stromku, koled a rozdání dárků jsou již na dosah. V naší rodině se Vánoce nikdy neslavily. A tak jsem v tomto ohledu laik. Ale na jeden předvánoční den nezapomenu.

23.12.2009 v 18:10 | Karma: 9,45 | Přečteno: 1229x | Diskuse| Ostatní

Jana Havierová

Přátelství... co se to stalo?

Zaregistrovala jsem se na stránky. Facebook. Bylo to pro mě něco nového a většina mých přátel mi tyto stránky vřele doporučovala. A já tedy svolila a přidala se k mnoha dalším obyvatelům tohoto kybersvěta.

4.12.2009 v 12:04 | Karma: 12,79 | Přečteno: 1415x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Řekni, kde ti muži z Gazy jsou. Otazníky ohledně obětí: násobně více dětí a žen

19. května 2024

Premium V Gaze je problém, na který upozorňovala už Marlene Dietrichová. Teď si s ní notují demografové a...

Češi umějí vyrobit řadu vojenských dronů. Ale armáda o ně nestojí

19. května 2024

Premium Letecká výroba byla v České republice vždy na špičkové úrovni. Menší dopravní letouny, ultralighty,...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  22:06

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Izraelský válečný kabinet se bortí. Ganc označil Netanjahuovy plány za fanatické

18. května 2024  20:36,  aktualizováno  21:41

Člen izraelského válečného kabinetu Benny Ganc v sobotu řekl, že jeho strana přestane podporovat...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...