Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Maličká

Jednou se mi přihodila nemilá věc. Zapomněla jsem, proč jsem tím, kým jsem. Proč jsem studentkou čtvrtého ročníku pedagogické školy. Najednou jsem neměla ponětí, kde se to všechno ve mě vzalo. Jako bych byla uplynulé roky v kómatu a teď se probudila. Pak ale následovala jedna příhoda, která mi otevřela oči a nejen je. 

Seděla jsem na lavičce a nepřítomně hleděla na kolemjdoucí. Topila jsem se ve vlastních myšlenkách. Bylo jich hodně a já ztrácela pevnou zem pod nohama. Najednou se ozval hlas, který mě vytrhl a vrátil do reality. " Ahoj, já jsem Karolínka. Kdo jsi ty?" Na ten hlásek nezapomenu. A na její oči také ne.

Byly čokoládové. Mléčná čokoláda lemovaná pruhem nugátu a jako by v nich praskala elektřina nebo létaly světlušky, byly plné síly a neposedné energie a když se na vás dívala, jako by očima pohladila. "Jmenuju se Jana. Ty jsi tu sama?", zeptala jsem se, když jsem ji viděla sedět po svém boku. A ona začala roztomile žvatlat o tom, že je tu jen s tetou Ivanou, že maminka je v práci a tatínek je v nebi a asi tam má moc práce, protože se nemůže vrátit domů.

Pochopte, nebylo mi lehko. Každé dítě je nepopsaný list papíru. Já vím, cituji klasika, ale je to pravda. Kdybyste věděli, jak se na mě její oči dívaly, když vyprávěla. Ta jejich nevinnost a dětská naivita, o kterou dříve nebo později přijde. Bylo mi tolik líto. "Proč nechodíš do školky?"

"Nelíbí se mi tam, raději mám tetu Ivanu, jsme kamarádky." Ta věta sama o sobě bez těchto zvláštních okolností mohla znamenat tak málo, až mi to nahání husí kůži. Nyní pro mě byla příliš cenná. Byla odpovědí na to, proč dělám, co dělám. Protože můžu přispět k tomu, aby děti měly lepší dětství a plno příjemných vzpomínek. Být jejich" kamarádka", i když se nejmenuji Ivana a nejsem jejich tělesnou tetou. Můžu být přece jejich teta Jana a zároveň kamarádka, kterou budou potkávat i poté, až budou chodit do školy.

Jak to skončilo? V podstatě pro všechny šťastně. Já nalezla odpověď na svoji otázku, Karolínka našla novou kamarádku a já poznala i tetu Ivanu, která si pro Káju přišla z nedalekého obchodu. Nezapomenu.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jana Havierová | středa 30.9.2009 14:43 | karma článku: 12,39 | přečteno: 1103x
  • Další články autora

Jana Havierová

Návrat do dětských let, část 1

A je to opět tady. Jelikož jsem studentka pedagogické školy, patří do náplně osnov i čtrnáctidenní praxe. Loni to byla škola mateřská a tentokrát druhý stupeň na škole základní. Mohlo by se zdát, že tento fakt sám o sobě zacloumá mou psychikou, opak je ale pravdou. Asi se tak projevují mé sklony k masochismu, já se kupodivu těším. Tedy těšila, právě teď mám první týden za sebou a mohlo by se říct, že to byl ten jednodušší týden složený pouze z poslouchání a sledování. Ale ani ten příští týden nehodlám promarnit a rozhodně se pokusím ze sebe dostat všechno, co ve mně doteď dřímá. Nahrává mi totiž pár příjemných okolností.

5.2.2010 v 20:05 | Karma: 6,56 | Přečteno: 755x | Diskuse| Ostatní

Jana Havierová

Noc princezen

"Maturitní ples je jen jednou za život", řekls jednou a měl jsi pravdu. Já bych dodala:"nezapomenu."

31.1.2010 v 15:52 | Karma: 7,42 | Přečteno: 856x | Diskuse| Ostatní

Jana Havierová

V každém věku

Bylo šedivé ráno, ze střech se snášely chomáčky zbloudilých vloček a zaplétaly se kolemjdoucím do vlasů. Paní Zima se studenými rty tiskla k tvářím až byly narůžovělé. Každý spěchal do tepla a tak jsem zavítala po dlouhé době do cukrárny, vstříc vzpomínkám a sladkému potěšení.

27.1.2010 v 18:55 | Karma: 8,46 | Přečteno: 693x | Diskuse| Ostatní

Jana Havierová

Stalo se jednoho dne

Opět se blíží ta vytoužená chvíle mnoha malých dětí. Vánoce jsou tady a to znamená, že chvíle strojení stromku, koled a rozdání dárků jsou již na dosah. V naší rodině se Vánoce nikdy neslavily. A tak jsem v tomto ohledu laik. Ale na jeden předvánoční den nezapomenu.

23.12.2009 v 18:10 | Karma: 9,45 | Přečteno: 1229x | Diskuse| Ostatní

Jana Havierová

Přátelství... co se to stalo?

Zaregistrovala jsem se na stránky. Facebook. Bylo to pro mě něco nového a většina mých přátel mi tyto stránky vřele doporučovala. A já tedy svolila a přidala se k mnoha dalším obyvatelům tohoto kybersvěta.

4.12.2009 v 12:04 | Karma: 12,79 | Přečteno: 1415x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Bakterie z vody letos zabíjí častěji, zemřelo už 23 lidí. Řada nákaz uniká

17. května 2024

Premium Kromě jiných infekcí se v Česku letos více šíří i smrtelnější legionářská nemoc, která se...

Slovensko k tragédii směřovalo dlouho, tímhle prohráli všichni, míní expert

17. května 2024

Premium Bývalý slovenský novinář a bezpečnostní expert Milan Žitný je přesvědčen, že k tragické události,...

V Kladně hořel sklad olejů a autodílů, škoda je čtyřicet milionů korun

16. května 2024  12:31,  aktualizováno  22:59

V kladenské ulici Železničářů ve čtvrtek hořela průmyslová hala se skladem olejů a autodílů. U...

Soud v Haagu začal řešit Gazu. Genocida dosáhla strašlivé úrovně, zaznělo

16. května 2024  22:40

Genocida, kterou Izrael páchá v Pásmu Gazy, dosáhla strašlivé úrovně, prohlásil zástupce...

Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA
Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA

Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...